بازاریابی محتوا

به نظر شما مردم موقع بازدید از سایت چه چیز را مشاهده میکنند؟ با توجه به تحقیقات و آزمایشهای مختلف میتوان دریافت که مردم در یک سایت ابتدا به کلمات و سپس به طراحی گرافیک دقت میکنند. به نوعی طراحی گرافیک سایت تثبیت کننده محتوای سایت و تکمیل کننده آن است. یکی از مهمترین نکات کلیدی در بازارایابی محتوا این است که باید به کلمات اهمیت بیشتری بدهید و با استفاده از عناصر گرافیکی آنها را تایید کنید و به آنها جان بدهید.

به روزنامه ها نگاه کنید، مردم ابتدا سرفصل اخبار را مطالعه میکنند سپس به وسیله عکسها ترغیب به خرید و مطالعه بیشتر روزنامه میگردند.

در بازاریابی محتوا اگر میخواهید سرفصل های خوب بنویسید باید به نکات زیر دقت کنید:

۱-مردم بیشتر از هرچیز و هر کسی به خودشان اهمیت میدهند، سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که وقتی یک نفر در حال استفاده از سایت شما است خود را درگیر محتوا و سایت شما بداند و به نوعی متوجه شود که محتوای این سایت برای او نوشته شده نه برای دیگران. بر روی مزایای خدمات و محصولات سایت خود برای بازدید کننده بگویید و اینکه این خدمات چه مشکلی را از کار بازدید کننده باز میکند

مثال:

  • فروش خود را با طراحی سایت افزایش دهید
  • بدون نیاز به دفترکار بزرگ و هزینه های زیادی کسب و کار سودآورتری داشته باشید

۲-اخبار همیشه یکی از پر بیننده ترین بخشهای تلویزیون بوده و توانسته مخاطبان زیادی برای خود جذب کند، شما هم اگر میخواهید بازدید کنندگان سایت شما به محتوای سایت اهمیت بیشتری بدهند سعی کنید جملات تبلیغاتی خود را در غالب یک عنوان خبری در بیاورید و از بازدید کننده سایت بخواهید برای اطلاع از جزئیات در سایت شما عضو شود یا بر روی یک لینک کلیک کند

مثال:

  • قابلیت های جدید گوگل آنالیتیکز
  • اپل از سایت جدید خود رونمایی کرد

۳- جملاتی که کنجکاوی را در مخاطب تحریک میکند، هر موقع که توانستید مخاطب را در ابهامی قرار دهید، مخاطب برای فرار از این ابهام سعی میکند جواب سئوال خود را نزد شما جستجو کند. این شیوه از عنوان نویسی کمی سخت هست و کمتر کسی میتواند با استفاده از تحریک حس کنجکاوی در مخاطب آنها را درگیر مطالب و محتوای سایت نماید لذا در بازاریابی محتوا خلاقیت بیشتری میطلبد تا شما بتوانید عناوین تحریک کننده تری بنویسید

مثال:

  • آیا شما از سایت برای افزایش فروش استفاده میکنید؟
  • کاهش بازدید تا ۴۰%!!!!!!!!

عناوینی که بتوانند نیازهای فردی افراد را تحریک کنند بهترین نوع عناوین هستند و بیشتری بازخورد را میتوانند به شما بدهند. بعضی ها فقط عناوین را میخوانند و از خواندن جزئیات دوری میکنند، عنوان مطالب و محتوای سایت شما آنقدر باید سریع و مستقیم نیاز مورد نظر مشتری را برطرف کند که مشتری با خواندن آن عنوان بر روی آن کلیک کند و به سایت شما مراجعه کند و یا حتی محصولات و خدمات شما را آنلاین خریداری کند

چنانچه تمایل به دریافت مشاوره در زمینه بازاریابی محتوا و روشهای تولید محتوای دارید میتوانید با ما تماس بگیرید